Wat zeggen ouders over onze school?

Trots

We zijn trots op onze school en willen van ouders dan ook graag weten hoe ze het bij ons ervaren. Een paar antwoorden:

De Andersenschool is een kleine en persoonlijke school. Dat was wat ons zeven jaar geleden aansprak en waar we nog steeds heel tevreden over zijn. De leerkrachten kennen alle leerlingen en vice versa. Onderling kennen kinderen elkaar ook als ze niet bij elkaar in de klas zitten. Dit wordt versterkt doordat er klas-overstijgende lessen zijn, zoals lezen en Engels, waarbij leerlingen bij elkaar zitten op niveau en niet op leeftijd. Hierdoor kan ieder kind op zijn/haar eigen niveau les krijgen. Lessen worden aangepast aan het kunnen van elk kind waardoor iedereen het gevoel heeft doelen te kunnen halen. Daarnaast is er extra aandacht of extra uitdaging als een kind dat nodig heeft. Dit alles geeft de school een vertrouwd en veilig gevoel: er is aandacht voor je kind.

Wij hebben als ouders gekozen voor de Andersenschool omdat na gesprek met de directeur en de rondleiding dit de juiste plek zou zijn voor onze zoon. Kleinschalig. Overzichtelijk. Individuele aandacht. Juiste begeleiding en sfeer.

Een zelfverzekerd, gelukkig en evenwichtig kind is een belangrijke basis om een kind te laten groeien. Soms lukt het kind dit alleen niet zelf en heb je als ouders onvoldoende kennis en kunde. Dan is het fijn dat je een school vindt waar je gehoord wordt, er met je meegedacht wordt en de stappen die gemaakt worden samen gevierd worden. Deze school hebben wij gevonden in de Andersenschool. Onze zoon is gegroeid in zijn zelfverzekerdheid, assertiviteit en zelfredzaamheid sinds de korte periode die hij op de Andersenschool zit.

In onze directe omgeving hadden wij de keuze uit diverse scholen. Na gesprekken te hebben gevoerd is onze keuze op de Andersenschool gevallen. De voornaamste reden was de kleinschaligheid van de school. Hierdoor hebben we korte lijnen met de (bereikbare) leerkrachten, is er veel aandacht voor het individu en kunnen de kinderen op maat gestimuleerd en ontwikkeld worden. Ook de diversiteit in klasgenoten vonden wij een plus. Een absolute bijzondere eigenschap van de school is de start van de Engelse taal in groep 1. Doordat Engels bij steeds meer bedrijven de voertaal wordt, hebben wij hier veel waarde aan gehecht.  Terugkijkend zijn wij tevreden met onze keuze. Minstens net zo belangrijk is het feit dat onze zoon iedere dag met heel veel plezier naar school gaat!