Naar de Andersenschool

Een nieuwe fase

Een nieuwe fase is aangebroken: uw kind mag binnenkort naar de basisschool! Met het starten op de basisschool komen er veel nieuwe dingen en indrukken op u en uw kind af. Een nieuwe leerkracht, een andere omgeving en een ander dagritme. Juist daarom is het fijn om te weten wat een school te bieden heeft, zodat u straks een goede keuze kunt maken. We laten u graag zien waar we als Andersenschool trots op zijn. Van ons leesonderwijs tot Engels in groep 1 tot onze zorg & leerlingbegeleiding.

Onze school

Kiezen voor De Andersenschool is kiezen voor een kleinschalige, openbare basisschool met goede resultaten. Een school waar kinderen zich snel thuis voelen, met plezier naartoe gaan en samen tot leren komen.

De eerste jaren

Samen werken we aan:
> Je goed en veilig voelen op school
> Zelfvertrouwen krijgen
> Samen delen en spelen
> Rekening houden met de ander
> Begrijpen van woorden en teksten
> Het maken en vertellen van verhaaltjes
> Muziek maken
> Het leren van grove en fijne motoriek
> De eerste woordjes Engels
> En nog veel meer...!

Open in de wereld

We zijn een openbare basisschool. Ieder kind mag zichzelf zijn. Als je weet wat de ander beweegt, dan kweek je meer begrip en respect voor elkaar. Zo voelt ieder kind bij ons op school: ik ben welkom!